Sunday 2 September 2012

SkinPacks::Transform Your Window Theme!

Assalamualaikum kengkawan ..hari ini punya entri aku nak share sesuatu yang mungkin menarik dan best untuk diaplikasikan kepada korang pengguna Window.

 Korang semua penah dengar tak mengenai 'Transformation Pack' untuk OS window?kalau yang sudah biasa tu,bagus la.Tapi bagi yang belum tahu apa benda alah ini,meh aku nak kongsi.Ia sebenarnya adalah transformasi tema OS window contoh XP dan Seven.Mungkin korang rasa bosan jugak tengok Window Theme korang warna sama saja,asyik-asyik biru laut gitu je kan?sampai dah jemu mengadap lappy korang tu.Jadi korang boleh la menukar theme/tema OS window korang kepada pelbagai jenis tema yang disediakan oleh pembangun theme transformation pack iaitu SkinPacks.COM.

Skinpacks.com adalah satu website di mana korang dapat menggunakan produk mereka iaitu Theme Pack yang sangat cantik/canggih dan superb la.Ia menyediakan pelbagai jenis tema termasuk :

  • Windows 8 
  • IOS 6 apple
  • Os Mac
  • Android
  • Longhorn
Apabila korang install transformation pack ni,theme OS window korang akan jadi cantik dan korang mesti terpesona melihatnya..hahahha.Contohnya korang install theme pack OS Mac Mountain Lion,lappy korang dah macam ada gaya Macbook da..haha..Tak dapat beli Macbook pon takpe la kan,asalkan dapat mirip-mirip sepertinya pon o.k.


Ini adalah tema Window 8 pada window 7.cantik kan?colouful!simple icon.


Ubuntu Theme: Konsep Ubuntu berwarna ungu dan terdapat DOCK di bahagian tepi.Pada yang dah buntu sangat tengok banyak sangat theme cantik-cantik,tibai yang ini pon boleh da.hahaha


Ini pula theme OS Mac yang asalnya dari Macbook.Hihi yang ini korang boley transform sebijik macam Apple punye produk la interface-nya.


Ini pula satu lagi tema lain Window konsep.Fuyoh!korang boley try,memang seronok jadi cantik macam ni.Aku dah try semua theme,puas hati dan tiada apa-apa error pon berlaku.Jadi jangan risau ok kawan!

NAK CUBA?
Ok,mudah saja,ikut je step-step berikut:


  1. Pergi ke Laman web www.skinpacks.com
  2. Go to PRODUCTS,pilih la tema yang korang suka.
  3. Download,then install.
  4. Reboot/restart dan dah siap(bertukar)..
Senang jer kan?Jikalau korang macam nak tukar tema lain,pliz UNINSTALL yang current dan baru lah install tema lain.Hope korang boleh la cuba-cuba benda ini yang mungkin sesuatu yang baru bagi korang.Entri ini full stop di sini.Assalam.

credit all to SKINPACKS.COM


No comments:

Post a Comment

suka BLOG ini?