Wednesday, 31 August 2011

HAntu KAt pLkn??misteri..........


Assalam kengkawan ,moga kengkorang semua sihat..hemmm..kali ni aku nak share ngn korang pasal kisah aku di kem plkn cherating ..tapi bukan pasal aku nak bancuh air ,ia mengenai keseraman yang aku alami.dunia misteri..hhahah..aku terserempak dengan benda atau jin yang mungkin ingin menguji kekuatan iman dan keberanian aku..
Ada hantu kat PLKN??biar betol!..tapi itu la yang realiti aku sendiri nampak..x taw la istilah ape yang boley aku sebut,jin ke,makhluk ape ke..kejadian ni berlaku pada minggu kedua aku bekerja di kem plkn ni..pada masa itu,dalam pukul 12.30 malam lebih kurang lebih,aku sedang mop lantai di kawasan sinki pelatih plkn membasuh tray2 makanan diorang..kawasan sinki pelatih ni agak lapang ,dan mengadap kolam plkn..agak hujung dari kawasan sinki ni ade setor sampah..jadi aku pon mop la lantai,bese la lantai sinki budak2,kotor macam haram..semua ade kat lantai,nasi,tulang ikan,sayur,ayam..belaka ada..aku buang2 sisa2 tu dan aku mop lantai tu..

 ni gambar time aku keje..saje je..ni tempat aku mop...

   sambil2 aku mop tu,aku dgr lagu kat telinga ni.sedang asyik aku mop lantai..tibe-tibe............ade seorang pekerja lelaki lalu sebelah aku dari arah belakang aku,kirenya aku x nampak la muka dia,dia memakai baju pekerja berwarna kuning..time dia lalu tu,aku ingatkan kawan aku yang bernama Din.aku pon panggil la DIN!DIN! tapi tak menyahut pon..aku pon ikot la dia dari arah belakang agak jauh sedikit dari dia..dia tu menuju ke arah setor sampah,aku pon pergi la kat setor tu..dalam otak aku,aku fikir maybe Din nak buang sampah ke or amek troli sampah..

  ni la setor sampah..gelap giler dalam..aku nampak kat sini la..

tapi bile aku sampai kat setor yang tak berlampu lagi gelap tu,tiada sesiapa pon..mane Din ni menghilang??terdiam aku sekejap fikir mane din ni..aku pon cepat2 la ke kawasan depan,kat dewan makan..bila sampai kat dewan kat depan tu,aku nampak Din sedang menyapu sampah bersama mak cik sorang lagi yang bernama Mak KU..aku tanya la din,sama ada dia ade pergi ke setor belakang tu,dia cakap dia menyapu sampah dari tadi lagi bersama Mak KU dan Mak KU mengiyakannya..jadi yang aku terserempak tadi bukan la kawan aku ,DIN tapi ‘BENDA’ lain la..kerana pekerja lelaki untuk bahagian malam hanya 2 orang saje,iaitu aku dan Din,bukannya 3..aku dah mula rasa cuak dan agak seram..sebenarnya siapa yang aku ekori sampai ke setor sampah tadi??tapi aku cube tenangkan diri dengan buat tak taw je dan dengar lagu kat telinga ni..sejak peristiwa seram2 pelik tapi benar tu berlaku,aku mop lantai sinki pelatih pada pukul 8 malam..tidak lagi pada pukul 12 .30 malam ataupun 1 pagi..mungkin ‘BENDA’ tu saje nak test keberanian aku kot..huhuhu..lagi pon mungkin ni tempat dia memandangkan Kem Plkn ni terletak  agak jauh dalam hutan..jadi tak hairan la kan..ia tetap misteri...erm,itu je la yang aku nak citer untuk korang semua..citer seram ke x?korang fikir la sendiri..hahaha..ok,as salam...

2 comments:

  1. rilex bro... saje nk usik2 ko...

    ReplyDelete
  2. AGAKNYA ADA RAMAI YANG MERASAI PENGALAMAN SEBEGINI

    ReplyDelete

suka BLOG ini?