Friday 13 July 2012

Error Nak Main Condition Zero?

Assalamualaikum kengkorang..maaflah lama dah aku tak update blog aku ni..start bz dengan study..untuk entri kali ni,aku nak share mengenai suatu masalah yang mungkin ada melanda lappy korang,iaitu terdapat error apabila korang nak main game Condition Zero atau lebih tepat korang tak boleh maen terus CS Condition Zero!hahaha..Kepada sesiapa yang tak tahu Counter Strike Condition Zero tu ape,ia adalah game shooter yang sangat femes dan sungguh seronok la,boley main ramai2,boley tembak kawan2 la,macam2 la..game ini adalah bahan ketagih yang sangat bahaya jika ia membuatkan korang lewat solat,tak pergi kelas or kuliah dan tido hanya 2 jam sehari..hahaha..


Cover Game Condition Zero.
                         Awas!!Bahan ketagih!


ok2..sori..untuk masalah error itu,korang mesti rase geram sangat2 apabila nak bukak game ni,ade terpapar ''less memory!!",and then terus tutup.Kawan aku pernah berdepan situasi cemas ini pada lappy dy jenama ACER 4748G,dengan grafik kad 1GB AMD Radeon,tidak dapat menerima kenyataan bahawa game sesimple condition zero tidak dapat dimainkan.Mungkin korang diluar sana ada yang yang berdepan masalah sebegini.Tapi jangan risau,aku akan share dengan korang macam mana nak setelkan masalah ini.

Langkah2 simple!follow jer ok.:





1st.Korang klik right dan go to properties application Game condition Zero ini,(ala yang bawah sekali),selepas itu akan appear la mcm gambar atas ini.




2nd.Korang go to COMPATIBILITY macam gambar atas ini.Pada COMPATIBILITY MODE,korang klik pada run this program in compatibility mode for.Selepas itu,korang pilih option dibawahnya iaitu WINDOWS XP(Service Pack 3).






3rd.Di bahagian Privilege Level,korang terus klik pada 'Run this program as an administrator'.




4th.Last sekali,korang klik apply di bawah hujung positionnya..cam kat atas tu..nampak kan?dah siap,korang close la properties application ni.Apabila siap semua tu,korang dah boley bukak application game Condition Zero ini.Insyaallah dapat main dengan jayanya.



Harap entri ini dapat membantu korang yang berdepan masalah sebijon ini(sama seperti ni).Bertemu lain kali pulak yer..Assalam semua!

No comments:

Post a Comment

suka BLOG ini?