Friday 6 May 2011

TerDELETE FILE penting??Jangan RISAU!!

Assalam kengkawan!!pape pon dulu,aku nak mintak maaf kat korang sebab lame tak update blog sempoi aku ni,,hihiihi..sebab aku baru je abes exam kat UTHM ni ha..ok untuk kali ni,aku nak share ngan korang satu jenis software yang mungkin  berguna bagi korang.
Nak tanya korang la..korang ade pernah terdelete document penting-penting,file-file penting,gambar,lagu-lagu bez ke,atau pape je la korang sayang..dalam laptop..pernah??mungkin pernah kan..pastu benda-benda korang yang terdelete tu ,korang lak da empty kan recycle bin!adoi.

Bile korang pikir2 balik,sebenarnya file tu sangat penting tapi korang da kosong kan tong sampah korang jugak(recycle bin)..mesti korang rase sedih or nyesal ke..da takkan jupe da file2 korang tu korang rase..ish2..

TAPI....jangan risau!!ade penyelesaiannya..dalam entri ini aku akan share software yang boleh tolong korang recover or cari balik file-file korang yang sudah di delete even yang sudah dilupuskan dari recycle bin..hebat taw walaupun nampak simple software ni..
ni la icon sotfware RECUVA..

Software ni adalah RECUVA..Recuva adalah satu software dari company PIRIFORM berfungsi untuk recover semua file-file korang sudah didelete di mana-mana saje termasuk yang sudah diemptykan dari recycle bin.Ia mungkin berguna andai korang perlukan lagi file2 korang tu..jadi korang dah tak perlu risau lagi la..ia akan recover balik.Sesuai la ngan namenye RECUVA..hihihi.

Nak guna macam mane?
  • First,korang install dulu software ni..install sampai finish..
  • Then,korang run la RECUVA ,click ok.
  • Pastu,korang pilih la ape jenis file seperti foto,lagu,file2,.dan pape je la.
  • Pastu,korang pilih dari tempat mane yang korang nak pilih..contoh dari RECYCLE BIN..
  • Pastu,korang klik recover,lepas da jumpe..korang pilih la tempat korang nak save file-file yang korang recover tu..senang jer....
Recuva sedang membuat kerja dia,duk recover2 file yang korang nak balik..

nila,RECUVA sedang mencari file-file korang..semua jenis ia cari..hahahha

ni bile dah siap recover,macam2 file yang RECUVA ni jumpa..then,korang boley save balik file tu.


tak taw nak amek kat mane RECUVA ni??
download sini!!

Amacam??
simple je kan..jadi korang da tak perlu risau,jika ada terdelete file2 penting..gunakan RECUVA ni..hihihi..korang boley try software ni untuk kepastiannya..arap-arap software ni dapat membantu korang..selamat mencuba!!ok,chaw!






7 comments:

  1. em..klu file yg dah lame2 sgt terdelete pon leh jgk ke die cover ek?

    ReplyDelete
  2. tak..file2 yang awk delete most recent..mungkin sehari dua...kalu yang dah seminggu tu..susah kot sebab kite mungkin delete file tiap2 ari..hihihi..

    ReplyDelete
  3. aiyakkk...bru ingt nak recover file yg taon lps punyer...huhuhu....thanx keyh 4 sharing...

    ReplyDelete
  4. tapi kalau dah format pendrive,, boleh ke

    ReplyDelete
  5. Assalam. Bole gune lg kan software ni..baru trkene smlm..n tgh cari software ape yg bole retrieve balek..speechless.hopefully software ni mmbantu lah..

    ReplyDelete
  6. Salam..macamana nak dapatkan balik folder excel yg ada dalam excel..maksudnya dalam folder excel, ada folder lagi yang terpadam

    ReplyDelete
  7. Salam..macamana nak dapatkan balik folder excel yg ada dalam excel..maksudnya dalam folder excel, ada folder lagi yang terpadam

    ReplyDelete

suka BLOG ini?